Zeevisland

Waar gaat deze Website over?

De site zeevisland is toonaangevend al gaat het om leuke verslagen in diverse landen , zo ook over Ierland valt er weer een hoop leuke en goeie informatie te vinden. Hieronder kunt u een klein stukje lezen wat u kunt verwachten.

Na meer dan een jaar wachten/planning op vrijdag 29 april dan eindelijk vertrokken met Johan, Carlo, Andre en Jan voor onze visvakantie in Sneem, Ierland. Er was gekozen voor Sneem omdat dit aan een baai ligt, zodat er onder bijna alle weersomstandigheden gevist kan worden. Dat dit een goede keus was bleek later wel, er stond nogal wat wind de hele week (4-7 Bft). Helaas was er op het laatste moment nog iemand afgevallen wegens familieomstandigheden, zodat we met 4 i.p.v. 5 personen vertrokken. De reis begon wat minder: ondanks dat we 2 uur van tevoren aanwezig waren, nog bijna het vliegtuig gemist door de enorme drukte op Schiphol. Achter ons ging de deur van het vliegtuig dicht, zodat we meteen konden vertrekken. Aangekomen in Cork, gebeurde wat we al vreesden: beide bazooka’s met hengels waren niet aangekomen! Toch afgereisd met de huurauto en na een tochtje van 2 uur door prachtig landschap aangekomen in Sneem. Hier werden wij ontvangen door de eigenares van het Ierse cottage dat wij gehuurd hadden. Dit huisje lag zo’n vier kilometer buiten Sneem, midden in de heuvels. Na ons hier geïnstalleerd te hebben en wat boodschappen en bier gehaald te hebben, was het wachten tot het vissen de volgende dag kon beginnen.

Dag 1. Aangekomen bij de pier stond de eigenaar van de ons al op te wachten. Dit was Jack O’Shea en hij is al 34 jaar schipper op een charterboot. Wij hadden de hele boot -een tien meter lange Interceptor met 400 pK motor- afgehuurd, zodat we meer dan genoeg ruimte hadden. Omdat onze hengels nog niet aangekomen waren, moesten wij met huurhengels aan de slag. Wij wilden natuurlijk meteen de oceaan op, maar omdat er te veel wind stond en er nog golven waren van 3 meter, moesten we in de baai blijven. ’s Ochtends werd er gevist op pollak. Hierbij gebruikten we verenpaternosters en omdat we zo nog nooit gevist hadden, vingen we niet al te veel. Toch werden er een aantal pollakken van 40-50 cm en een rifbaars gevangen. ’s Middags zijn we boven een zandplaat voor anker gegaan, waarna er op haaitjes gevist werd met een stripje makreel als aas op 80 meter diepte. Dit leverde een stuk of 20 zandhaaitjes op van tussen de 60 en 100 cm. Bij aankomst aan de wal bleken onze hengels gelukkig te zijn aangekomen. ’s Avonds in de pub kwamen we de Jurgen Visser van Fewmore Fishing nog tegen en na het drinken van iets te veel bier met schipper Jack weer terug naar de cottage.

Adres Website : http://www.zeevisland.com/

Bezoek deze Website

Geplaatst door: Zeevisland in: Vissen in Ierland Like! ( 0 )